Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

FETHİYE /DONT HÖŞMERİM TARİFİ


Temmuz 2016  fethiye de güzel bir tatil geçirdik çekirdek ailemle..Ama ben bu yaz yöresel yemekleri ,gelenek ,görenekleri de merak etmiştim ve eşimle anlaştık bu yaz bizi fethiye köylerini de gezdireceğine dair sözünü almıştım :)
Konakladığımız otel de görevli olan Ayşe kızımıza sorduk oda bize esenköy Dont yaylasını tavsiye etmişti ;)
Yaylaların serinliği ve doğası bizi sicaktan buz gibi suyula serinletecekti ..
Ayşeciğimin annesini de aldık ve konakladığımız otelin 60 km mesafede ki yaylaya vardık..Annanesi biz davetsiz misafirlere kapıyı açti😌
Benim ülkemin insanları budur işte o simsicak yüreğini açmıştı aslında ..
Çayını,ayranını ,bazlamasını sunarken yanında höşmerimini de ikram etti ..
Höşmerim benim bildiğim unla olur ama bu paylaşmış olduğum höşmerim taze süt kaymağı biriktirip kızgın tavada biraz tuz serberek kavruluyor ..Tahta bir kaşıkla karıstırarak koyu ve karamel rengi alana dek karıştırıp servis ediliyor ..
Zeynep ninemiz in ellerine sağlık tadı halen damağımda kaldı ...Fethiye de çok meşhur bir lezzet olduğunu da öğrendim 
Daha sonra aracımızla Zeynep eşi seyfi amca hısımı yani ayşe kızımızın babaannesine ,dedesine uğradık..
Davetsiz misafirlere yine kapılar açıldı sofralar kuruldu tanışıldı ve elime bir testi uzatıldı Bu da bizden size dedi ayşe ninemiz Ayşe'nin babaannesiydi..
Uzaktan geldiniz tanrı misafirimizsiniz sizi hediyesiz göndermek olur mu bu da bizden size armağan dedim o kadar çok sevindim ki işte budur benim milletim dedim işte budur benim Türk milletim dedim..Bize hem kapılarını hem yüreklerini açtılar allah razı olsun onlardan Rabbim işlerini hep rast getirsin..
Ahırda keçim var onu dün kesmiştim bugün de size ikram ediyorum dedi..
Ve evin sahibi duran dedemiz geldi bizi görünce şaşırdı işte budur tanrı misafiridir ne mutlu bize dedi sizi getirene sizi gönderine..
Yemekten sonra çayımızıda içtikden sonra yaylalara gittik ..O kadar güzeldi ki havasıyla ,suyuyla ,doğasıyla dağıyla taşıyla..Rabbim benim ülkemi memleketimin insanlarına korusun..huzur ve ferahlık getirsin inşallah..
Ve ayrılık vakti yaklaşmıştır yolda bekleyen bir tezgah gördük tezgahın başına vardılar 
Duran amcayla seyfi amca iki kilim almışlar bize İşte Buda bizden size hediyedir yine bir armağandır dediler..
Rabbim beni o kadar güzel insanlarla karşılaştır ki çok şükür bin şükür 









Buda şereflikoçhisar palaz obasından 
Yengelerimin eline sağlık 🤗

PAYLAŞ:

No Comment to " FETHİYE /DONT HÖŞMERİM TARİFİ "