Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

VİŞNE REÇELİ

Hani bazen canımız reçel çeker ve siz başkalarında görürsünüz .Özenirsiniz gaza gelirsiniz .Reçel yaparsınız ama tutmaz 😂😂😂
Ya duru su gibi olur yada onu koyulaştırıyım dersiniz gelierzucker yani şekerleme şekeri kullanırsınız 😆Baktım bu yaz 🤔Bizim 🇹🇷🇹🇷Vatan'ın hatunları başta ablam bi bişne reçeli yapmış tam kıvamında 😀Aradığım tat özlediğim lezzet.Araştırdım ve yakaladım bunun sırrını ..
Meğer şekerindenmiş :)
Dikkat ederseniz eğer türkiye genel de sarı şeker
Ve tadı almanyaya göre de çok sekerli..Ben iki şeker atıyorsam kahveme,Türkiye de 1 atıyorum
...Dün dm den Bio Rohrohr Zucker  aldım 
Türkçesi kamış şekeri 
Kristalenmiş
Ve reçelim muhteşem tam kıvamında oldu 
Hadi şöyle bi göz attalım tarifimize 
Ablam Döne Şahin taze topladığı vişnesiyle yapmış bacısına yanı bana ikram etmiş ama bende taze bulamasamda marketten dondurulmuşunu aldım :))))))
Çere bitmez dimi ya 









Vişne reçeli 

750 gr Taze Vişne yada buzlukta sakladığınızda olur 
İster çekirdekli ister çekirdeksiz orası arzunuza kalmış

750 gr Rohrohr Zucker 

Yapılışı 

Geceden vişnemizi tencereye alalım ve şekeri serpelim sabaha kadar sulanmasını bekleyelim.. Sulanan Vişnemizi ocakta önce harlı ateş de fokurdamaya başlayınca orta hararetli derece de 1 saat kaynattalım ve ocaktan alıp uygun kavanozlara koyalım kapağını ters çevirelşm ki vakumlansın ;) 
Ama ben tadımlık yaptığım için gerek duymadım

Not
1 kilo vişneye 1 kilo seker
Yada bir kase dolusu bilneye bir kase dolusu şeker
Yani başa baş olacak
Limon damlatmadım zaten mayahoş oluyor reçelimiz :)
Üzerinden köpüğünü de almadım 
Köpük sonradan sönüyor gerek duymuyorum ben
Afiyet olsun





PAYLAŞ:

No Comment to " VİŞNE REÇELİ "