Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

THERMOMIX'DE ACILI EZME

Her sene eskiden sezonunda aldığım domateslerle ya melemenlik yapardım ,ya kaynatırdım ya da sos yapardım bunları kavanozlara aktarıp ambarında kış boyu tüketir dik..Thermomix sayasin de yedi Yıldır canımız çektinde Şipşak zamandan tasarruf ederek ezmeleri mi elde ediyorum...
Tabii ki bu demek değildir ki bu tarif sadece Thermomix mutfak robotunda oluyor
Siz evinizde ki herhangi bir mutfak robotunda da ezenilirsiniz sebzelerinizi..
Sadece tencerede pişimesi kalıyor ;) 

Buyrun isterseniz hünerli aletimin Thermomixciğimin tarifine şöyle bir göz atalım ;)


Acılı ezme ( sirkeli )




Malzemeler


• 6 adet olgun domates 

• 1 adet orta boy kuru soğan 

• 4 adet chili acı biber

• 2 adet sivri biber

• 2 adet salçalık kırmızı biber

• 3 yemek kaşığı domates salçası

• 4 diş sarımsak 

• 1/2 cay bardağı ayçiçek yağ yada zeytin yağ

• 1/2 çay bardağı üzüm yada elma sirkesi

Tuz

En son kaynadıktan ve soğuduktan sonra  kıyılmış maydanoz ve dereotu 



Yapılışı

Madanoz ve dereotu hariç
Tüm malzemeler yıkanıp kurulanır suyu salınır .Domateslerin ve salçslık biberin çekirdekleri alınır ve tüm malzemeler ikiye kesilir Thermomix haznemizin içine hepsi alınır ve 5 saniye 6 seviyede ufalanır ezilir .
Varoma derecesin de 10 dakika 2 ayarda kaynatırlır ve uygun bir cam kavanoza aktarılır..Ben tadımlık yaptığım için vakum bulamadım..Miktarınız çok olacaksa kışa hazırlık ozaman uygun kavanozlara pay edin ve kavanoz ları ters kevirin ..Soğduktan sonra güneş almayan serin bir yerde bulundurun..
Soğuyuan ezmeleri servise yakın ince tel süzgeçten geçirip üzerine kıyılmış maydanoz ve dereotu serperek servis ediniz 
Afiyet olsun






PAYLAŞ:

No Comment to " THERMOMIX'DE ACILI EZME "