Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

AYVA HOŞAFI ( KOMPOSTOSU )

Mevsiminde Ayvalarınz çok olduğunda bazen ne yapacağımızı şaşırırız ... Zaman zaman marmelat, reçel, ezmesini yapmışımdır .Bazen  de yemeklerimizin yanında özellikle de dolmaların yanında hoşafı çok yakıştırıyorum ayvalara bakarken aklıma hoşaf yapmak geldi 😂
Hoşafı sade ayvalı değilde ,annem' in yaz aylarında kurutmuş olduğu vişneler gözüme takıldı kuru üzüm ararken :)))) 
Aslında kuru üzüm eklemek istemiştim 😌
Ama inanın vişne de çoook yakıştı ;)
Her ikisi de sağlıklı değil mi takipçileriiiiim ;)
Birde aceba tarçın nasıl olur ki dedim veee onu da ekledim ama çok az ...Koklattım sadece :)))) Yani çay kaşığının ucuyla ekledim
Muhteşem oldu 😌

Gelen şöyle bir göz atalım nasıl yapmışım ✅


Ayva hoşafı tarifi 







5 adet orta boy ayva

1 1/2 çay bardağı kuru vişne yada üzüm

2 su bardağı şeker 
Ama dahada az olabilir sizin damak zevkinize kalmış

Çay kaşığı ucuyla tarçın

Yeterince su 

Yapılışı 


Ayvaları bo sudan geçirim yıkadıktan sonra kabukları soyulmadan dogruyoruz ve uygun derin bir tencereye alıyoruz...
Üzerine vişneleti yada üzümü eklediken sonra şeker ,tarçımçnda ekleyip yeterine su ekliyoruz ve harlı ateşte ocakta kaymaya bırakıyoruz ..
Yumşayan ayvalarımızı soğuduktan sonra serin ,serin tüketiyoruz..

Afiyet olsun





PAYLAŞ:

No Comment to " AYVA HOŞAFI ( KOMPOSTOSU ) "