Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

MEVSİMLİK ÜZÜM SUYU TARİFİ

Selamünaleyküm değerli takipçilerim bugün günlerden 20 . 9 . 2016 Salı günü 
Yarın barışım 10 yaşına girecek allah izin verirse..Ne cabuk geçmiş geriye baktığımda yıllar .Bin şükür çok şükür sağlıklı 3 tane evladım var rabbim uzun ömürler versin inşallah..
Barışımın isteği üzere üzüm suyu yaptım ...Arkdaşım Emine Atar bol ,bol üzüm getirmiş ..Önce reçel yapayım dedim😄Sonra ikisi de olsun dedim 😄
İkisini de paralel olarak yaptım.Evimiz mis gibi koktu👍🏻
Aslında kışın noel 🎄 pazarları kurulur ve üzüm 🍇 şarabı satılır alkolu olduğundan içemem
Ama kokusu mükemmel 😂 
Size vereceğim bu tarif sicak olarakta soğuk olarakta içilir 😀Tamamen damak zevkinize göre :)
Dilerseniz içine portakal dilimi de ekleyebilşrsiniz ben 🍎 elma ,üzüm,tarçın kullandım
Şekeride sizin damak tadınıza göre ..Fazla şekerli seven oranını fazlalatırabilir tabii ki 
Süzgeçten geçirdiğim 🍇 leri atmadım marmelat yaptım rondodan geçirdikten sonra 🤗
Misler gibi oldu ✅ 
Yapanlara kolay geldin kesinlşkle deneyin derim
Sağlıklı içeçek sizinde hakkınız 😂


Kara üzüm suyu tarifi




Malzemeleri 

🍇 1.5 kg üzüm

🍎 1 adet elma 

     1 adet tarçın 

    2 adet karanfil

     2 su bardağı yada fazla şeker
Ben esmer şekerle beyazı karıştırdım

Üzerini kapatacak kadar su 

Yapılışı 

Üzümleri sapından ayırıyoruz bol suda yıkıyoruz ve derin bir uygun tencereye alıyoruz.Elmamızı yıkayıp çekirdeklerini alıp sekiz parçaya kesiyoruz onu da tencereye alıyoruz..
Karanfili ,suyu ,şekeri ekleyip elmalar yumuşayıncaya kadar ve üzümler çatlayıncaya kadar kaynatıyoruz..
İnce tel bir süzgeçi uygun bir kavanozun üzerine oturtup üzümü yani tencereyi yavaş yavaş aktarıyoruz ve kaşık yardıylada üzümleri eziyoruz..
Süzdükten sonra suyu ister sicak ister soğuk tüketebilirsiniz..
Artan üzümleri Mutfak robotunuzds çekirdeklerde ezilene dek ezin üzerine şeker döküp kaynattın..
Muhteşem bir marmelat oluyor..
Ben Thermomix de yaptım
Hazneye aldım 10 saniye 10 seviyede püreledim ve yarım su bardağı Gelierzucker ekledim 💯 derece de 2 ayarda kaynattım..

😋 






Marmelat yaptım artan üzümleri




PAYLAŞ:

No Comment to " MEVSİMLİK ÜZÜM SUYU TARİFİ "