Scroll To Top
Son Yazılar
Blogger tarafından desteklenmektedir.

SU BÖREĞİ TARİFİ ( SOLMAZ BAYTEMİR )

Su böreği anneciğimin her bayram olmazsa olmazıdır ;)
Artık yaşlandın yoruluyorsun desem de anneciğime yine de laf dinletemiyoruz..Canım annem :) Her pastane de önüme geldiğin de su böreğini denerim ama annemin su böreğinin üstüne de su böreği tanımam hiç kusuruma bakmayın :)
Bu tarifi denediğiniz de siz de hak vericeksiniz bana inanın..Bütün blogları siteleri gezindim ama benim tarifi yakakayamadım ..Farkıda kabartmatozu ve maya .Annem tarifi vermezdi ama ben siz dostlarda faydalanın diye veriyorum bu iyiliğimi de unutmayın dermişim :))))
Bazı arkadaşlar su böreği hamurunu haşlarken dağıldığını söylüyorlar ..Bu vereceğim tarif çarşaf gibi oluyor ve dağılmıyor ..Önemli olan suyu kanatırken tuz atmanız ve su fazla kullandığınızda köpürür oda hamurun dağılmasına yol açar .Suyu tazeleyin ve hamurunuzu pek fazla inceltmeyin hamur olur dağılır..
Geçelim bakalım su böreğimizin tarifine ve malzemesine 


Su böreği 












Malzemeler 

-- 1 kilo un

-- 6 adet yumurta 

-- 300 ml süt ( ılık  )

-- 1 adet yaş maya 

-- 1 paker kabartmatozu 

-- 2 tatlı kaşığı tuz 

Haşlamak için su 


araları uçin 
-- 200 g tereyağ 

-- 2 yemek kaşığı sıvı yağ 

-- beyaz peynir ( 60 % yağlı olanı )

Yapılışı 

Maya sütle eritilir ve diğer malzemeler eklenerek katı bir hamur elde edilir ..Hamur 12 eşit parçaya koparılır beze yapılır ve bezelerin üzeri ıslatılmış nemli bir kağıt havluyla örtülür.Her beze oklava büyüklüğun de un serperek açılır ve temiz bir beze serilir ..İşlem bezeler bittene dek tekrarlanır .Derin bir tencereye su biraz tuz  koyup kaynatılır .Kaynayan suyun içine ortadan ikiye kesmiş olduğunuz yufkalar tek , tek atılır ve 2 dakika haşlanır ve delikli kepçeyle soğuk suya atılır ve ardından süzgeçe alınır ve süzgeçten temiz bir bezin üzerine serilir.Bu işlem yufkalar bittene dek tekratlanır.Ufak bir tava yada tencerede tere yağ sıvı yağ alınır eritilir .Peynirler ufalanır arzuya göre maydanozda eklenir. Uygun bir fırın tepsisine yağlı kâğıt serilir haşlanmış yufkalardan yayılır birinci katı sade ve ikinci kat yağ gezdirlir ve tekrar yufka serilir hafif pileli olacak ve üçüncü kat peynir serpilir.Tekrar yufka serilir ve yağ gezdirilir.Bu islem sizin arzunuza kalmış ben kat , kat fazla ince sevmiyorum tepsinin dolusu yaptım..Siz isterseniz ince yaparsınız..Yani bir kat peynir bir kat yağ ..En son yağ gezdirip 200 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz..Afiyet  olsun






PAYLAŞ:

No Comment to " SU BÖREĞİ TARİFİ ( SOLMAZ BAYTEMİR ) "